همه چیز درباره کاشی شکسته
نوشته شده توسط : پرنیان

از هنرهای دستی جذاب و زیبا که هیچ‌گاه محبوبیت خود را از دست نداده، هنر کاشی شکسته است. هنر کاشی شکسته با نام‌های دیگری مانند کاشی معرق، سرامیک شکسته، نقاشی سرامیکی و … نیز از آن یاد می‌شود، سال‌هاست ریشه در فرهنگ و اصالت هنر ایرانی دارد. استفاده از کاشی در بناهای ایرانی از دیرباز مرسوم بوده است و هنر کاشی معرق به عنوان یکی از صنایع‌دستی خارق‌العاده و زیبا، در بناهای قدیمی ایرانی هم قابل مشاهده است.

در هنر کاشی معرق، از انواع سرامیک شکسته، کاشی‌های شکسته، موزائیک و سنگ‌ها در کنار هم استفاده می‌شود. هنرمند پس از اجرای طرح روی سطح مورد نظر، رنگ‌ها و جنس‌های مختلف این ابزار را در کنار هم به صورت هدفمند قرار می‌دهد و گاه برای رسیدن به ابعاد و شکل مورد نظر، خود اقدام به خرد کردن کاشی می‌کند و طرح‌های زیبا و بی‌بدیل می‌آفریند.

در عبور از عصر سنت به مدرنیته، بسیاری از هنرهای اصیل ایرانی جایگاه خود را از دست داده و به فراموشی سپرده شده‌اند. اما هنر کاشی معرق به عنوان یکی از هنرهای اصیل و جذاب ایرانی، با کمی تغییر در سبک و سیاق طراحی‌ها، جایگاه خود را در زندگی مدرن امروزه حفظ کرده و با قرار گرفتن در بسیاری از فضاها، روح اصیل ایرانی را به محیط می‌بخشد. هنر کاشی معرق در بسیاری از محیط‌ها در ابعاد گوناگون قابل مشاهده است.

از کاشی معرق در زیباسازی شهر در ابعاد بزرگ استفاده می‌شود. در بسیاری از مراکز خرید، قطارهای بین شهری، پارک‌ها، آبنماها و سایر فضاهای عمومی شاهد تزئین دیوار در ابعاد گوناگون با این هنر زیبا هستیم. این هنر اصیل ایرانی جایگاه خاصی در منازل نیز داشته و تابلوهای تولید شده به این روش در دو سبک سنتی و مدرن دارای طرفداران زیادی هستند.

برخی نیز در منزل دیواری خاص را به استفاده از این هنر اختصاص می‌دهند تا زیبایی کاشی شکسته نمود بیش‌تری در منزل داشته باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا سایر ویژگی‌های این هنر باستانی و جذاب، که امروزه به بخشی از زندگی افراد تبدیل شده است، را بیان کرده و معرفی کنیم.

 

برای مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

همه چیز درباره کاشی شکسته





:: برچسب‌ها: کاشی شکسته , خرید کاشی شکسته , کاشی شکسته چیست , مشخصات کاشی شکسته ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: